Ny stor rapport om Havets Natur

29. okt. 2012

Dansk Pattedyrforening har i samarbejde med 15 andre organisationer i det grønne kontaktudvalg forfattet
rapporten ” Havets Natur - Et oplæg til handleplan for Danmarks marine biodiversitet". I rapporten opstiller organisationerne i det Grønne Kontaktudvalg en række anbefalinger. Den samlede rapport med anbefalinger kan ses her.

Dansk Pattedyrforening har udarbejdet en  sammenfatning af rapporten med særligt fokus på de marine pattedyr. Læs den her.

For mere informaton om rapporten og status over de danske havpattedyr, kontakt Charlotte Moshøj, Biolog, Dansk Patedyrforening cmm@dmu.dk, tlf. 61775503

Læs Michael Rothenborgs indlæg om rapporten i Politiken.

Biodiversiteten i den danske natur er hårdt presset

De 18 natur- og miljøorganisationer i Det Grønne Kontaktudvalg  har udgivet en veldokumenteret rapport, som peger på en række  konkrete beslutninger, som landets politikere bør tage, hvis  mangfoldigheden blandt danske dyre- og plantearter skal sikres. Læs rapporten

Det Grønne Kontaktudvalg udgiver Danmarks Natur 2010

14 grønne organisationer har i rapporten givet deres bidrag til et overblik over status for den daske natur i 2010.  2010 er af FN udnævnt som biodiversitetsår. Danmark er i kraft Biodiversitetskonventionen forpligtet til at standes nedgangen  i biodiversitet skulle standes inden 2010. Dansk Pattedyr har i samarbejde med Dansk Havpattedyrforening forfattet rapportens afsnit om pattedyr. Se rapporten her